Friday, December 28, 2007

sparkåkning

Har provat sparken idag när det ändå bara är is ute. Hade glömt hur hysteriskt kul det är! Jäklar vad det gick över den buckliga vägen mellan mormor och gersgårn. Skulle behöva laga sitsen på den för den lutar och har gått sönder vid en pinne. Sen kanske man kan tjata på sambon om en åktur :-) Tycker det är rätt skönt nu när mkt snö försvunnit. Varmt i luften fast det regnar förstås. Men det kommer nog mer snö innan våren. Har ju inte hunnit stå på längdskidorna ännu...
Tänkte så lite penséer nu i dagarna, de ska ju blomma tidigt så då gäller det att så tidigt. Tyckte jag gjorde det förra säsongen men de blommade inte förrän sensommaren. Har bläddrat lite i 07s frökataloger och önskar mig både det ena och det andra. Längtar efter att de nya katalogerna ska dimpa ner i postlådan. Ska nog försöka satsa mer på grönsaker och kryddor i år. Och lite perenner kanske. Har ju en hel del fröer kvar sen i våras. Men det gällar att få iordning ett tillräckligt stort land också. Tiden räcker aldrig till när jag ska göra nåt. Man kan ju inte bli allt för engeagerad i något när man ska jaga en tvååring samtidigt. Fast jag brukar låta honom gå lite som han vill bara jag vet var han är och att han inte gör något som ha inte får. Gå upp på vägen tex.
Nej nu ska jag kanske gå och vara lite social mot mor och far och vovven.

No comments: