Friday, January 4, 2008

välkommen 2008

Jag har varit lite lat med att skriva på ett par dagar...Har mest surfat på odla.nu och allt om trädgårds hemsida för lite tips om sådd och fröer etc...Hmm lärde mig att en del perennfröer jag sådde ute förra vintern kan vara varmgroende också. Så de ska jag pröva inne i år. Det var ju en del sorter som det inte hände ett dugg med :-( Väntar fortfarande på att nya Impecta ska dimpa ner i postlådan.
Mange har tagit loss gaderoben i mellanrummet som vi håller på (har legta vilande ett tag) att renovera. Han har slipat av gamla tapetrester så den fina panelen kommit fram och blankat gångjärnen. När det är klart så blir det väl till att ta ner alla lister och göra samma sak med dem för att sen måla. Det jobbet har jag tingat på eftersom jag älskar att måla. :-)
Listerna får nog bli blankvita så de passar till dörrfodret, gaderoben har vi inte bestämt oss för men det blir nog i samma färg som de 3 väggarna. Den norra väggen ska timmerstommen få vara framme på och sen kanske laseras i någon ljus färg. Mkt jobb att få bort all sand som legat emellan stockarna som isolering bara...Känns så skönt att Mange fått lite arbetslust igen och att det går framåt lite. Skulle vara så kul om vi hann få iordning så att vi kunde ha sängkammaren där när vi flyttar dit i vår men vi får ta en dag i taget.
Lilleman har varit på bra humör i två dagar och det är också skönt. Annars är det mkt nejsägande och protester när det inte blir som han vill. Sömnen har varit både si och så. En del dagar nästan omöjligt för honom att somna och andra dagar har han somnat på max 10 minuter.
Idag har vi varit till torsby en sväng med mamma för att lägga en ny smärtblockad. Hon hade lyft en spark vars medar låg under 2 jordsäckar och då var allt förstört igen. Medan hon var inne tog vi en fika på Toria och skulle sen till bibblan. Men de stänger tydligen tidigt på fredagar. Joar var så ledsen och grät eftersom vi inte kunde komma in.

No comments: