Thursday, January 31, 2008

tråkigt

Att vara sjuk...Men jag har iallfall upptäckt något gott! Sur blåbärssaft. Inte sur som att den stått framme för länge utan för att den kokats utan socker och tillsatser och sen lagts i frysen. Första koppen upplevde jag som sur men nu tycker jag inte att det behövs något socker. Man känner verkligen blåbärssmaken på ett annat sätt. Kan ju nämna att blåbäret är ett superbär med många bra egenskaper tex

Stoppar diarrè och hjälper vid matsmältningsstörningar.

Skyddar mot urinvägsinfektioner.

Blodrenande

Skyddar mot infektioner

Bra för synen

Ökar cirkulationen

Antioxidanter i massor!!! Så det är bara att frossa på och börja kriget mot de skadliga fria radikalerna! ; )

Joar har varit på kladdis med pappa idag. Och sen var han allmänt grinig när vi skulle handla. Nu sitter han i mitt knä och ser på norska barnprogram på youtube. Inte så värst pedagogiskt av mig kanske men det är enda chansen att hinna sitta ner 5 minuter. Och vi har iallafall pysslat lite idag med vattenfärg och playdoh så jag tror inte jag förstör honom helt de stunderna...

No comments: