Sunday, January 13, 2008

fint väder!

Idag har det varit en solig och fin dag. Det har mest varit grått eller snöigt på sista tiden så man blir så glad när solens strålar kommer in i rummen. Fast då syns ju tyvärr allt damm. Så jag passade på att dammsuga nedre botten medan mamma tog med sig joar ut i friska luften. Annars har vi inte gjort mycket mer utöver det vanliga. Åt fisk till middag och till efterrätt drottningpaj med vaniljsås. Mums!
På kvällningen när sambon kom hem från jobbet tog vi en promenad med pulkan och vovven. Grannens hund anslöt hemma hos sig och hängde med en bit innan den försvann lika plötsligt som den dök upp. Den är iaf duktig och lägger sig i vägkanten när det kommer bilar.
Imorgon ska jag kila över till gersgården och ta undan adventsljusstakarna. Kanske ta och sopa ihop ett myller av tapetbitar, sand och spik som ligger över hela golvet. Har flyttat undan allt som inte ska stå i rummet medan vi håller på. Bla två små fåtöljer, en dator och en liten hög med kläder. Den stora fåtöljen orkar jag nog inte baxa undan själv...Har ännu en gång ändrat mig angående timmerväggen. Jag tar nog och gömmer den bakom vägg som de andra väggarna. Dels för att det känns synd att förstöra drevningen och att börja karva bort tapeter och slipa gör nog mer skada än nytta. Dessutom tror jag att det blir lite rörigt med alla strukturer eftersom vi har en murstock som vi ska putsa och måla om, plus en gaderob av panel. Så det blir nog lite för mycket...Vill jag titta på timmer kan jag ju alltid kila upp en våning och ställa mig i klädkammaren en stund :-)
Ska beställa fröer imorrn om det hinns med också. Från tre ställen denna gång. Har sått lite varmgroende perenner redan och lammöronen har faktist börjat kika upp lite försiktigt så det är snart dags att ställa dem under lysrören. Nu ska jag se om jag hittar något ätbart i något skåp. Är ju konstant hungrig som ni kanske vet....

No comments: