Saturday, January 19, 2008

född för sent?

Såg att en kompis bloggat om att hon trodde att hon skulle ha varit född under en annan epok. Så känner jag med, fast jag kan ju inte riktigt välja när...Ibland känns det som om jag skulle har varit född 200 år tidigare. Visserligen levde jag kanske då också men ett annat liv. Just nu sitter jag och kollar gamla musikvideor/konserter på youtube. Tänk att få varit med på woodstock tillexempel, musiken var mer äkta på den tiden är dagens oftast värdelösa hitlistemusik. Finns alltid undantag, helt inne i det gamla är jag inte. Men jag avundas de som har fått växa upp med jefferson airplane och doors tex. Joe cocker kanske anses som gubbrock nu men se honom på woodstock när han framför with a little help from my friends, ni kan inte undgå att få rysningar, han är helt inne i det han gör. Med eller utan droger låter vi vara osagt...Nu ska jag inte pracka på er mina åsikter åt höger och vänster om musik...
Jag har klippt min lugg igen....Känns skönt! Ska försöka lägga in en bild på den men inte just nu för jag är lat för att hämta kameran, klicka ner alla fönster och föra över dem....
Sambon har jobbat idag och vi andra har varit till torsby för att handla lite.
Det får bli kort idag.
Kram på er!

No comments: