Sunday, January 20, 2008

En busig och glad dag

Hej på er! Som rubriken säger så har det varit en bra dag. Beror nog på att joar varit på bra humör och då smittar det av sig. När han har en dålig dag så brukar det också tyvärr smitta av sig...Ett par små olyckor har också hänt men det är inte ovanligt direkt. Först ramlade han av en stol och blev ledsen och arg men mest för att han inte hittade sin lilla hund som stod kvar på bordet. Sen klämde han ett finger i en låda. Vi har varit upp på mormors vind med julsaker och passade på att rota runt lite i kylan. Lilleman fann en pixiebok och en påse med gamla leksaker som vi tog med ner åt honom. Sen var han lycklig med en kakelplatta som han öste sågspån med. Jag fann en gammal klänning i alldeles fel storlek och modell som min mormors moster haft. Mönstret var jättefint, orange botten med något som liknade blommor i rött. Tänkte det kanske kunde gå att sy något annat av det. En tunika hade varit fint men tror inte tyget räcker till ärmar...
Vi har målat med vattenfärger idag, lilleman har fattat det där med akvarell rätt bra, blöter mest ner pappret istället för att måla :-) Jag har inte målat på så länge så jag tyckte det var jättekul och ville inte gärna sluta. Men med en tvååring som börjar flytta runt blomkrukor i fönstren istället för att måla har man inte så mycket val haha! Käkade fisk, tom joar åt bra, har varit bra med maten några dagar nu.
Sen har han sprungit runt med sin gåbil med indianfjäderkrona på huvudet, gick i full fart mellan rummen. Stackars vovven satt i soffan och såg förskräckt ut. Nu har pappa fixat en grind nere vid trappen så man slipper spring där.
Tog en promenad med vagnen och han sov ända tills jag tog av honom overallen i soffan.
Just nu sitter jag vid youtube (igen) och ser en video med Sigur Ros- Saeglopur. Grymt bra musik men enormt sorglig video, ska nog kolla upp lite fler.
Natti natti

No comments: