Thursday, January 24, 2008

sjukdom

Nu har jag en liten stund till övers så jag kan skriva lite. Joar blev sjuk natten till igår, spydde varannan timme ända till morgonen. Var iväg till akuten med honom efter att sjukvårdsrådgivningen rått oss till det. Men de skickade hem honom osedd men såg till att våran vårdcentral ringde oss med lite tips. Idag har han inte spytt så mkt men nu är det andra änden som gäller och han har lite feber. Det är så konstigt att se honom så slö, annars är han ju högt och lågt. Och tystnaden är riktigt kuslig. Visst pratar han och går en liten runda då och då men han orkar bara vara vaken högst 2 1/2 timma innan han somnar. Och nu är han inte svårsövd kan jag säga. Somnar på golvet och på nedersta trappsteget. Men mysigast är att få ligga i sängen eller soffan :-) Så det har blivit mkt tevetittande nu medan han sover. Tror inte jag suttit ner så mkt sen han var nyfödd, inte för att jag hade så mkt val då med snittet och så men...Han tar iaf emot vätska så det är bra. Önskar bara att han ska bli sitt vilda jag snart, det är så svårt att se honom må dåligt. Önskar att jag kunde byta med honom. Vet ju inte om det är spysjuka heller för ingen av oss mår så dåligt och vi har inte träffat någon sjuk. Det kan vara förkylning som bryter ut så på honom, det har hänt sig så förr. Nu får vi hålla tummarna för att det blir bättre imorgon.

No comments: