Wednesday, August 22, 2007

nattdjur

Vi har visst mycket vilda djur omkring oss här...Särskilt när det är mörkt tyvärr. Har just varit till mamma och gått kissvända med eddie. På vägen dit var jag dum och tände en ficklampa vilket gjorde att det kom nyfikna fladdermöss lite för nära. Efter ännu en bit såg jag något kretsa ovanför mig. Trodde först i min vilda fantasi att det var en jätterstor fladdermus men det var en uggla. Den fortsatte cirkulera över mig hela vägen och kom närmare och närmare. Blev lite stressad och nervös över att den skulle attackera eller nåt...På vägen hem började räven ropa med hesa skrik. Så det är lite livat runt oss. Bara glad att jag inte stött ihop med älgarna eller grävlingarna.
Har ett litet fint plåster på höften. Lilleman attackerade mig med ett cdfodral som orkade träffa mig rakt på höften så det gick hål. Skrek rakt ut och trodde jag skulle spy, så ont gjorde det...Buse!
Har haft två vänner på besök på förmiddagen och lagat en lasagne till middag. Som jag just har proppat i mig resterna av. Skulle lätt kunna äta tills jag kräks. Usch varför har man ingen måttlighet för???
Ringde till frisör idag och fick mig tid. Den 11 september, länge till dess. Längtar verkligen!

No comments: