Friday, January 6, 2012

tvpladder

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Igen....Men det har inte direkt hänt något att skriva något extra om. Lilleman är hos sin pappa och kommer snart hem som tur är. Vi brukar alltid tända kakelugnen när han går och lägger sig så nu när han inte är hemma så blir det ingen som helst rutin på det utan det glöms bort och resulterar i senare läggningstid för oss gamlingar.
Har jobbat idag och gubben har varit på skotertur med vänner och kört sönder skotern...Imorrn väntar mer jobb men på kvällningen ska vi förhoppningsvis komma iväg på bio. Det var länge sen vi hittade på något bara vi två så det ska bli mysigt. Det är "girl with the dragon tattoo" som går. Jag har sett den svenska varianten av filmen, den var riktigt bra så det ska bli intressant att se hur amerikanarna tolkar den. Kikade lite på trailern och det var ju svenska miljöer och man skymtade en icakasse i bakgrunden. :)
Just nu kollar vi på the voice, hade inte planerat att se det programmet men så var det en bekant som hade en släkting som var med så då kunde jag inte låta bli att kika och nu måste jag ju såklart följa det. Om vi nu ska fortsätta på tvspåret så börjar sveriges mästerkock på måndag. Äntligen! Har väntat och längtat efter det hela hösten eller så.
Anledningen till att jag inte bloggat på ett tag är att jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva och ju längre tiden går desto större press känner jag och gruvar mig lite. Helt i onödan, det ska ju inte vara krav inblandade i en liten obetydlig blogg! Men nu är det gjort, första inlägget för nya året. Trevlig fortsatt trettonhelg på er!!

No comments: