Monday, January 30, 2012

sista januariblogg

Idag har sonen namnsdag! Grattis lilleman :) Idag passerar en stor asteroid (Eros) jorden på sådär 26,8 miljoner kilometers håll. Tydligen innehåller den stora mängder guld, undrar just när människan blir så girig att de försöker skjuta ner guldasteroiden till oss och därmed orsakar jordens undergång...
Vi har fått offert från byggnadsgillet rörande syllbyte, skulle kunna landa undan 50000 och sen antar jag att ROT- avdraget gäller så det kanske rör som 25000 i rena pengar. Men som sagt, en offert är ju inget fast pris så det kan ju variera lite. Tyvärr kunde de inte hjälpa oss med att lägga om grunden utan bara med själva timmerarbetet men det är ju ett antal timmar som vi isåfall slipper lägga ner själva.
Men nu ska jag gå ut och hämta in en kärra ved, dra en borste genom håret och åka iväg för att veckohandla. Pålägg är alltid en bristvara här...:) Har slarvat med mitt matsedelsskrivande på sistone men nu har jag börjat på en ny. Så på menyn idag står en stor het chili con carne. Perfekt matlådemat att frysa in dessutom. Och 50-tals husmodern inom mig älskar verkligen matlådor!!
Ha en fin sista januari folket! Och kolla om ni ser Eros.

No comments: