Sunday, January 8, 2012

lilla familjen komplett igen.

Har nyss kommit hem efter att ha hämtat lilleman, han har varit hos sin pappa och suss i en vecka så det var ett kärt återseende. Vi tog oss en bit mat tillsammans innan vi skildes åt. Är glad att det funkar så bra med lilleman och hans bonusfamilj därborta. Han har suss, hennes föräldrar och andra släktingar vänner så han kan känna sig välkommen när han är där. Sen har han bonusfamilj här hemma också. Vem säger att bara vanliga kärnfamiljer är de rätta? Lilleman har en nu en stor härlig familj med dubbelt så många som bryr sig om honom. Jag tycker iallafall att det är fint, så länge det funkar sinsemellan.
Ett par dagar ledigt har han innan skolan drar igång med vårterminen. Imorgon blir det hans älsklingsrätt korvstroganov med jasminris till middag och så ska han få pröva sin stora snöplog som han fick av oss i försenad julklapp.
Imorrn ska vi även försöka hämta våra andra sängar hos mamma. När vi fick hussvamp blev det så bråttom att stuva undan saker så vi eldade helt enkelt upp våra madrasser och flyttade in i bäddsoffan istället. Och det har varit obekvämt i ett par månader nu. Gubbens del är smal och han ligger som i en skål,sen åker bäddarna isär, min del är lite bredare men istället för kort så jag kan aldrig sträcka ut mina ben. Och jag är ändå väldigt kort....Så det ska bli skönt att få riktigt sträcka ut mig igen!

No comments: