Saturday, January 7, 2012

bio med middag

En sammanfattning av kvällen:

Middagen: Plankstek. Förrätt gick ej att få då den i personalen som håller i den var sjuk. (hallå? jag kan gå in i köket och göra en toast skagen om det är så, hur svårt kan det vara liksom?), planksteken var egentligen riktigt god men någon hade varit alldeles för frikostigt med saltet (och det kommer från en "saltoman" som jag) så det tog över det mesta tyvärr. Vinet var varmt, smakade saft och hade en hemsk bottensaft så jag undrar om de har en egen misslyckad vinsats att servera. Servicen var inte heller något vidare så vi struntade i att beställa kaffe, betalade och åkte runt med bilen i 45 minuter innan bion. Nåja mätt blev man även om det kan göras vissa förbättringar. Hör bara vilken matsnobb jag blivit då.....:P

Bion: "girl with the dragon tattoo" var som en kopia av den svenska men ganska mycket bättre om ni frågar mig. Låååång film men jag rekommenderar den verkligen. Kul att allt verkade vara svenskt förutom en del skådespelare. Fina miljöer, bra skådisar, "ickehjältar" men jag tyckte slutet var...ja...inte sådär faktiskt. Hoppas på uppföljare! Härligt att gå på bio igen förresten =)

2 comments:

Anonymous said...

Klarade du att hålla dig vaken under hela filmen? :)
Fröken Höst

gersgaarden said...

Jajamen, satt med armen som en vindrutetorkare i popcornbyttan. Somnar inte om jag äter något medan jag tittar :)