Tuesday, January 10, 2012

soppdag

Jag älskar soppor i alla dess former (undantaget ärtsoppa) men det blir ändå sällan jag lagar till det av någon anledning. Men idag så gjorde jag faktiskt en potatis och purjolökssoppa. Med hembakt ostsmörgås till, mums!!! Kom på efteråt varför jag antagligen gillar det så mycket, jo för vad har jag i ? Potatis, purjo och grädde bl.a....Vilken annan maträtt har jag nästan samma ingredienser i? Jo potatisgratäng, så det smakade ungefär som det fast i flytande form då....
Har varit och handlat hem lite grejer till helgen, ska ha ett annat par här på pizzakväll. Första på väldigt länge. Ska bli gott att få elda upp bakugnen, värmen, dofterna!
Måste snart ta och slänga ut julen också, granen står i "halvstôlp" (heter det halvstolp på svenska eller finns det ett annat ord?) och barrar en del. Jag kommer dock sakna julljusstakarna, de kunde jag ha uppe hela året eftersom de lyser så fint. Men det har jag inte, det förtar ju glädjen med advent.

No comments: