Sunday, January 22, 2012

rensar i röran

Såhär är det, jag tycker om att ha det rent, städat, undanplockat och snyggt hemma. Och oftast är det faktiskt så. Men jag har så mycket utrymme som inte används som "borum" så det är så himla enkelt att bara stuva in saker där i en salig röra och sen gå därifrån. När vi fick hussvamp bar vi upp allt från sovrummen upp på salongen.Nu har jag burit ner allt igen, vårt sovrum har ju golvet kvar och dessutom är det belamrat med lillkammarens golv plank så jag tänkte att då kan jag lika gärna bära in allt där igen. Så får vi liksom ett rum extra att vara i. Fast det går inte att elda i kakelugnen så man blir ju inte direkt sittandes där nu under vintern. Befriande att röja undan! Sen ser ju både "johannes rum" och garderoben för jäkliga ut. Så det blir nästa sak att bita i. Och sen har vi ju trappkantoret....där finns allt från dammtrasor, glödlampor, växtnäring till verktyg. Ska försöka sortera in grejorna i lådor och märka upp dem så det slipper bli det där eviga letandet. "var är silvertejpen?" Ehhh någonstans....brukar svaret vara och det innefattar både huset och uthusen. Men jag kan ju börja organisera i bostadshuset först då....Frustrerande med kaos. Nu ska jag ta med mig dammsucken upp och få bort det sista böset innan det blir för mörkt.

No comments: