Sunday, May 31, 2009

En bra helg

Det har varit en härlig helg med varmt väder! Lite ovant bara och lilleman blir sleten och jättesvettig. Men han börjar få bonnbränna i nacken redan..Och händerna är bruna de med.
I lördags var vi till Karin, Robert och lilla Tilde som fyllt ett år. Joar trivdes gott där bland gungor, höns och hundar :) Såna platser är så bra att åka till med bobo eftersom det ligger så att det inte är en massa trafik att oroa sig över utan han kan gå lite fritt. Sen tog vi nästan en vilodag och avslutade med att grilla.
Gårdagen blev det lite mer gjort. Nu sitter trossbottenpappen på plats och en säck spån har kommit in. Förhoppningsvis ska vi hämta hem ett traktorlass spån idag och om tidsplanen håller (det dyker säkert upp ngt som spräcker den) så är golvet inne på onsdagen!! Sen har vi sorterat en massa som ska slängas. jag är urdålig på att slänga saker och sparar på allt från kvitton till snörstumpar men det känns ändå rätt befriande att göra sig av med sånt som bara ligger och tar plats.
Efter middagen mötte vi upp med Emma och Christer på macken och tog en glass i solskenet.
Inatt har myggnätet varit på plats i sovrummet men jäklar vad kallt det var på morgonen och ovant med fågeltjatter hela natten. Dessutom hade jag glömt bort att bonden skulle köra en del traktor under nätterna för att undvika damm så jag låg och hörde den dundra vid tretiden eller något sånt :S
Idag ska jag släpa ut en balja med vatten som joar kan få blaska med bäst han vill. Så behöver det inte bli översvämning vid diskbänken...
Nu är klockan strax åtta så jag ska ta och leta reda på numret till min husläkare och försöka få tid hos honom snart. För jag antar att jag inte kan töla mig till en remiss direkt över telefon...:(
Hejda!

1 comment:

Fröken Höst said...

Vist har det varit härligt väder i helgen. Jag har inte pluggat som jag egentligen borde men jag har planterat i drivbänken iallafall. Hoppas bara att det fina vädret håller i sig. Äntligen sommar.