Sunday, May 17, 2009

ett litet livstecken.



Fan...Jag skrev låångt och kom visst åt ngn deleteknapp. Jag gillar inte den här datorn...Nåja vi grillade god filé igår. Och så hemgjord klyftpotatis, kall mangochutneysås, sallad och en del rödvin. Gott var det fast inte så varmt ute. Om ni inte visste det så vet ni det nu, jag håller på att sluta röka och det går faktiskt oväntat bra :) Visst, jag är lite grinigare än vanligt men det går nog över snart. Sen i torsdags kväll har jag bara rökt enstaka bloss och inte ens kommit upp i mängden av en cigg. Är jag inte duktig så säg? :)
Lilleman har börjat använda sin säng och inatt sov han ända tills sju imorse innan han klättrade upp till mig. Han vaknade först vid sex så jag vinkade åt honom och då somnade han om...Däremot var det lite rabalder vid tolvsnåret då han vaknade jätteledsen och bara ville till mormor...Så hon fick lägga sig hos honom en stund så att han somnade om.
Mera nytt? Hmmm jag är mer röd i håret än jag var tidigare, tonade mig häromdagen, skönt att variera lite. Har haft de flesta hårfärger, ngn som minns när jag hade cerise överhår? Eller knallröda slingor? Eller en hemsk gul blondering som får mig att vilja spy bara jag ser bilder från den tiden? :O
Nu över till renoveringen. Två fönster har blivit kittade och hänger på plats, de ska bara målas lite innan de är klara. Första bärlinan är på plats och igenläggningen av golvet ska snart påbörjas.
men nu har jag en liten grävmaskinist som vill ut o leka i spån/sandhögen.
hejda

2 comments:

Gårdsromantik said...

Men vilket spännande projekt ni har på gång!

Hälsningar Maud

Fröken Höst said...

Ja det har skiftat i färg med åren. En del mindre lyckade kanske. Jag vet ju själv hur det var med färgningarna, även om jag inte var så radikal med färgerna som jag vill minnas det.