Tuesday, May 5, 2009

Trossbotten...



Där kom det. Bakslaget jag väntade på, allt var lite för bra och eftersom jag har pessimistiska tendenser väntade jag mig ngt elände. Vi måste byta delar av undergolvet som rötat upp. På vissa ställen har det rasat så spånet runnit ner på marken. Inte så konstigt att det är lite kallt då. När jag fick beskedet att botten var så dålig blev jag rent förtvivlad och önskade att en meteor skulle slå ner på eländet. Jag målade nämligen upp i min vildaste fantasi att hela bottenvåningen skulle grävas upp och murarna rivas men nu var det visst inte hela golvet det handlade om så jag försöker andas ut lite. Halva golvet ca är upptaget i lillkammaren och där har jag varit under förmiddagen och grävt spån, sand och murket virke. Dammigt, slitigt och drygt rallande men det blir fint när det kommer undan. Största sorgen är väl att det inte lär hinna bli ngn flytt i första taget men får trösta mig med att när vi väl är på plats så är det ett fint och förhoppningsvis tätare golv. :/ Gersgaarden har förvandlats från sommarhem till renoveringsobjekt från nock till grund :S
Ska vi prata om ngt annat än renovering kanske? Fast det är nästan det enda just nu. Mina sådder går det väl sådär med, en del är sått annat har inte hunnits med. Att så är ju ganska enkelt men när man ska plantera om tar det ju mer tid och är mkt tråkigare...Hm mina blåsippor, vitsippor och krokusar blommar och det är knopp i auriklerna.
Förkyld har jag gått och blivit. Joar har smittat mig men jag är mkt sämre än honom. Snorar och hostar, tror dock inte att jag har ngn feber idag. Kanske är en snabbförkylning, eller så är det svininfluensan...nej det tror jag inte :)Är det förresten någon som vet om vi ska rösta på något snart? Tyckte de pratade om det i radion men jag måste ha missat det helt isåfall...Jag är helt världsfrånvänd och konstaterade att jag inte längre ser aktivt på tv. Förut hade jag serier nästan varje dag som jag tittade på. Nu blir det väl på sin höjd "rent hus" på onsdagarna. Htg kollar jag resumeblogg på för att vara lite uppdaterad.
Men nu ska jag ta på lillen pyjamas, snart sovdags.
Slänger med lite bilder på golvet vid upptagningen. Har inte fotat sen jag grävt undan men får väl göra det imöra.
natti

3 comments:

Fröken Höst said...

Du tror inte att det kan vara allergi som ni har istället för snuva.
Jag har insett att snuvan jag har nu har en massa allergi tecken. Det är ju den tiden nu.
Det kan ju vara värt att kolla upp.

Anna, Fair and True said...

Val till Europaparlamentet! Enda gången du kan aktivt och direkt rösta på svenska representanter i EU så gör det! 7 juni

http://www.europarl.europa.eu/elections2009/default.htm?language=SV

gersgaarden said...

nee ingen allergi, vi smittar varann här skulle jag tro..