Friday, May 29, 2009

äntligen sol!



Jag borde egentligen inte sitta vid datorn när det är så vackert väder ute men vi har allt hunnit med att vara ute tidigare idag. Ska snart fixa en liten lunch att slänga i sig. Ska in till torsby när mamma slutat jobbet för att lämna in ett älghjärta på rökning. Det har jag nog inte ätit efter att morfar gick bort, han rökte kött själv ute i rökbua på gersgårdens tomt.Skulle vara roligt att göra iordning den så småningom så att den gick att använda. Ska köpa rosor till gravarna också, vi har sex gravar att ta hand om så det är lite pyssel...
Planterade om lite paprikaplantor i solen och andra omgången tvätt snurrar i maskinen.
Igår lyckades jag få bort nästan all plastmatta i köket, det är bara under de tyngsta möblerna det är kvar. Det blev som ett helt nytt kök. Ljust och fint!
I trädgården blommar aurikler, pingstliljor och penseer. Och murklorna har kommit fram de också. Numera plockar jag inte murklor, visst de har alltid varit giftiga men det känns inte riktigt värt det. Man kan tydligen bli sjuk bara av att sitta i en bil med mkt murklor i pga ångorna så även om man gör många avkok...nja, det finns så mkt annan god svamp att plocka.
Lille skrutt sover gott i sin säng och sover oftast hela nätterna i den för att sen krypa till mig på morgonen. Känns skönt! Och igår åt han nästan tre pannkakor, det känns också skönt. Att det finns en maträtt till som han tŧcker om. Hmm nu har tangentbordet fått tok..Det går inte att skriva ŧ. Hm bokstaven som sitter mellan t och u på tangentbordet får jag väl säga.
Men nu ska jag stänga nätdörren, börjar dra kallt, och börja med maten.

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Det är så fint med furutiljor! Man undrar varför folk envisats med att täcka det med ful plastmatta! Men det var väl modernt en gång i tiden det också! Nu är det bara att slipa och olja det lite!