Sunday, May 10, 2009

spån,spån och åter spån...




Nu är det utgrävt i nästan hela lillkammarn. Skafferigolvet är uppbrutet. Snart ska första bärlinan in. Hoppas på golv snart men det är inte lätt att hinna med allt på en gång :S Har grävt fram mina dagliljor som var gömda bakom rosorna och planterat dem i rutern. Men vart ska jag nu ställa mina enorma rosbuskar? Allt måste grävas bort för att få bort vattentrycket från slänten...
Prövade kaffebryggaren från pappa och det var gött att känna kaffelukt i huset igen må jag säga. Nu ska vi försöka komma iväg och få oss lera till bruket snart så att det kan bli ordning på skorstenarna. Det är jobb från nock till grund på en och samma gång.
Vårens första åskväder har varit här och sagt hej. Kom mullrande från ingenstans och tog strömmen med sig i några timmar. Men som tur är finns det vedspis så vi behövde inte svälta ihjäl.

4 comments:

Kerstin said...

Ja, man kan ju inte säga mer än att du har fullt upp i ditt nya förhållande.
Vet ej om jag kan glädjas med dig faktiskt!

gersgaarden said...

visst är det fullt upp men det är jäkligt roligt också! Och man får ju lov att ta det lugnt emellanåt och göra ngt annat ibland. :)

Kerstin said...

Ja, det är ju så. Du är duktig i alla fall.

Fröken Höst said...

Hur går det med renoveringen? Mycket att göra förstår jag.