Monday, May 25, 2009

snabblogg




Orkar inte skriva en lång blogg denna gång men kan snabbt rabbla upp vad vi gjort sen sist. Grundmålat 6 fönster, lagt igen undergolvet i lillkammarn och börjat få dit trossbottenpapp, tagit bort mattan i kammaren (mellanrummet) och tagit bort delar av mattan i köket vid diskbänken. Nu står en fläkt och blåser in under diskbänken eftersom det var fuktigt under. Så när vi fått dit spån och golv i lillkammarn blir det kökets tur. Golvet i kammarn var helt fantastiskt fint förresten. Får nog blogga lite oftare så det inte blir så mkt olika grejer på en gång.
Idag är det äntligen härligt väder så vi har varit ute. Ska snart börja med maten. Lilleman har varit/är sjuk. Har haft feber ett par dagar men det har övergått i hosta :(
I helgen dolade vi till det och åt tacos. Träffade på grannen norr om oss och hon stannade kvar på mat och vin. Trevligt! Det brukar aldrig bli att man umgås med grannarna något större och det är ju synd.
Men nu ser ni att jag lever...ska återgå till matlagningen.

1 comment:

Anonymous said...

jag blir alldeles matt när jag ser dina renoveringar. Där skiljer vi oss åt! *skratt* jag har tummen mitt i handen och orken under armhålan..

maggie