Tuesday, May 19, 2009

undergolv



Nu har undergolvet börjat komma på plats, känns så skönt att få stänga igen och slippa se all jord. Men nu återstår två rum att göra samma sak med och köket är ju så stort...huga. Igår stod jag som vanligt och skrapade fönster och oljade in dem. Nu står det fem fönster på kö och vill bli målade. Vi ska ta och göra ny linoljefärg som torkar liiite fortare. Det känns småstressigt om man ska vänta flera veckor mellan strykningarna.
Igår kväll var vi på vårfest för dagisbarnen på hembygdsgården intill. De hade utställning, sjöng och så var det fiskedamm och korvgrillning. Skoj var det iaf. Mange var förbi och hämtade en del grejer efter partajet. Inte så mkt kvar nu tror jag.
Hmm vad ska man skriva? Förkylningen börjar ge med sig så sakteliga. Rökningen går det väl sådär med, eller jo det går ju bra, har inte slutat helt utan håller mig till högst en om dagen än så länge. Är lite grätt och folkond emellanåt. Jag hade temperament innan (som jag försöker hålla i styr så gott som det går) men nu när jag inte röker så mkt och dessutom är rödhårig (det brukar ju sägas att rödhåriga har humör haha) så blir det värre...Men det ska gå :)
Men nu ska jag försöka få i lilleman något till frukost, just frukosten är det så svårt med. Han vill knappt ha ngt. Om han bara var hemma kunde han ju äta lite senare men nu ska han ju till dagis snart och då vill jag inte att magen ska vara tom...

3 comments:

Fröken Höst said...

Jag vet inte om jag kan säga att humöret sitter i håret. Jag har ju varit rödhårig en gång i tiden, till och från egentligen och jag har inte märkt några förändringer.
Så vad är bättre då att var ilsken eller röka. Själv känner jag inte av något röksug alls. Men jag brukar ju sluta och börja igen ibland som du vet.

Anna, Fair and True said...

Han kanske ska börja äta frukost på förskolan istället? Det brukar ju barn gilla.

gersgaarden said...

nej jag menar du är ju blond men inte dum för det ;) Hmm vet inte...för det mesta känns det bra men så blir jag grinig emellanåt. Kom på mig själv med att träta över skolbussen eftersom jag tyckte den var för tidig...haha

De äter frukost tidigare på dagis och lillen börjar inte förrän nio