Wednesday, June 3, 2009

En pustig dag

Som nalle puh skulle sagt så är det en pustig dag. Jäklar vad det blåser ute! Hoppas presenningen sitter ordentligt fast på spånflaket annars är det snart spånstorm över byn...Det har kommit in spån i en del av rummet, resten ska in ikväll. Så det blir kanske inte golv idag då som planerat men till helgen ska det nog gå att klampa omkring i lillkammarn igen. Ska bli härligt att såpskura det ordentligt, vad gott det ska lukta!
Har börjat bära ut lite av pappas grejer ur södra rummet uppe. Ställer jag in någon liten grej i hans snickarbod blir det gnäll men han ska visst få använda min bostad till möbellager? Nänä han har burit ut saker för mig så nu kan jag bära ut hans grejer, han har nästan ett helt annat hus till förfogande det får räcka.
Igår väcktes vi av åskan! Inte ofta det åskar på morgonen...På eftermiddagen var vi till torsby en sväng, först till sjukhusen för att ta daniels stygn i pannan. Sen åkte vi vidare till skalltorp och tittade till. Gud vad fint det är därute! På ica fick joar ett riktigt ilskeutbrott när han inte fick godis. Inte ofta han blir sådär jättearg och ledsen men det lugnade ner sig även om han tjurade tyst resten av vägen hem i stort sett...

Men nu ska vi ta och gå ut i blåsvädret en stund och få oss lite frisk luft innan det är dags att laga mat.

1 comment:

Fröken Höst said...

Det är en pustig dag här också. Ibland skiner solen och sen blir himlen mörk och det kommer regnskurar. Kul väder!
Jag tror att jag blir knäpp på att sitta framför datorn och bara stirra rätt fram och skriver en mening i halvtimman ca. Vill bli klar någon gång.