Monday, June 8, 2009

solsken




väldigt vad solen skiner idag, hoppas vädret håller i sig hela dagen. Väntar besök av fröken höst. Men det är ett par timmar kvar till dess, här är man uppe med tuppen och tycker att det är förmiddag och inte morgon när klockan är sådär 8-9...Tur att jag är inställd på att vakna tidigt,går på vikariatet på måndag!! Gött att få komma iväg och göra ngt annat.
Annars då? jooodå det knallar på. Nu har vi fått in golvet i lillkammaren, bara skafferiplanket kvar :) Det blir jättefint och härligt att kunna gå på ett golv istället för att hoppa mellan bärlinorna! Igår anlände det en liten tramporgel från värnäs :) Tyvärr funkade inte ett par toner men det kanske går att fixa till. Det fanns tramporgel i huset förr så det är lite extra skoj att det kommit en ny. Nu ska jag leta gamla fina notblad och kanske lite psalmböcker att lägga dit. Hmm har ju ett piano lagrat i malmö som jag ska försöka få hem...Vart ska jag ställa det nudå?
Har krafsat runt i rabatterna närmast trappen och rensat ogräs i pallkragarna och jordgubbslandet. Nästa gång blir det de formade rabatterna plus grönsakslandet som ska grävas om och kanske breddas lite. Sen en massa kogödsel och kompost på det! Ska försöka att inte odla för mkt i år då det finns så mkt att göra. Jag har dammsugit trappen med r2d2 också, blev så fint i springorna. Lilleman var såklart rädd för dammsugaren och valde att gömma sig inne i lillkammarn medan D snickrade. Hammarslag var tydligen inte otäckt, men så har inte hammaren sladd heller....
I helga var vi ute och susade i skogen och kikade till skalltorp. Eldade lite och somnade en kort stund. Åkte sen till roadseastream där vi hamnade hos närmaste grannarna. Det var roligt ända tills vi kom hem. Då blev jag dålig...:S
Mamma har haft besök från danmark i helgen också.
Har varit till läkaren, han skrtev ut en salva och skulle ordna remiss till ljusbehandling. Kan inte landstinget sponsra en resa till Döda havet? Det skulle inte sitta fel :)
Lite bilder slänger jag med.
Hejsvejs (ska försöka blogga tätare)

No comments: