Thursday, June 18, 2009

muuuhhh



Idag fick jag också en släng av inspiration. Gissa vart jag var då? Jo på jobbet och jag kan ju inte gärna slänga mig över datorn för att skriva en blogg då :( Jag har nog helt enkelt fått en släng av skrivarlust, en gång i tiden skrev jag ju hur mkt som helst: dagbok, historier, dikter, texter ja allt möjligt. Får skaffa ett block att ha i fickan om det skulle komma över mig sådär akut igen...
Just nu är jag lite osams med mig själv (om man kan skriva så utan att ngn tror att jag är schizofren). Hamnar lätt i mina egna onda cirklar. Som t.ex rökningen...Var rökfri i ca 60 timmar. Sen tog jag några bloss. Och så ramlar jag ner igen. Blir sur på mig själv och röker ännu mer bara för det..Känner mig som en liten skamsen hund som kommer med svansen mellan benen och måste erkänna att det gått snett när jag får beröm...Blä. Nej nya tag och INTE ta några bloss bara för att kolla hur det känns. För det går inte!!
Jobbar midsommarafton och midsommardagen. Men mamma är gullig och kunde ställa upp som barnvakt mellan midsommardagen och söndagen. Måste få komma bort en kort stund emellanåt för jag känner att jag kommer gå i taket om jag inte får andrum. Har ingenstans att fly till eftersom gersgården ser ut som hejkomochhjälpmig nu. Jag har helt enkelt bra och dåliga perioder, men det har väl alla antar jag...Nu ska jag sluta sitta här och gnälla...:D
Renoveringen då, undrar ni? Joodå en del av köksgolvet är uppbrutet, ett gammalt avloppsrör har sågats bort och vi har återigen (!!) skottat dret. Eller ja gammal isolering heter det väl. Sen har jag spacklat upp allt spackel men tyvärr inte alla spikhål så det blir till att koka mera gröt. Vi har städat på tomten litegrann. Och prövat kylen och frysen. Daniel fick ju tag på en gammal frys på återvinningsstationen och den funkade bra! I umbur står ett gammalt kylskåp och det fungerade också men det låter lite skumt...Freon, freon :) Men vad fina bulliga vitvaror!!!
Hmm nu blir det snart varma mackor och öl :)
Natti

No comments: