Saturday, November 30, 2013

Sista november,,,

Imorgon är det första advent, jobbar så det blir inte den vanliga sconesfrukosten som jag gjort de senaste åren. Visst kunde jag gå upp extra tidigt och baka scones men,,,nej,,,tänkte försöka sova så länge som möjligt innan det är dags att dra sig iväg. Färskt frukostbröd får vänta till en annan ledig dag, kanske till andra advent?

Har fått upp julgardiner och bakat lussekatter. Och alla adventsbelysningar utom två stjärnor är på plats nu. Det smågrämer mig lite att jag inte har så det räcker till alla fönster. Har kanske 13 ljuskällor men 22 fönster....men om jag samlar på mig ett par stakar om året så är jag snart där ;)

Till veckan blir det mera bakning. Ska baka ihop med en vän och det ska bli riktigt roligt! Ser fram emot det då jag ibland undrar om jag har total social fobi eller något.....Jag är bara oerhört dålig på att höra av mig, så om ni undrar så är det inget personligt utan bara för att jag är sådär :).

Slökollar nu på morden i midsomer, gamla avsnitt på Åttan. Sonen myser i sitt rum med nya gardiner, snyggaste adventsstjärnan och Nicke nyfiken på dvd. Gubben repar med bandet.
Ska nog ta mig ett varv på utsidan och kolla på alla ljusen i fönstren :)

Har plockar fram sonens julkalendrar. I år ska vi börja se på tv-kalendern har jag bestämt.....hedenhösarna är ju helt underbara! Har läst massor av deras böcker för sonen. Sen ska jag överraska med ett paket imorgon bitti, en sådan där legokalender med en ny figur för varje dag. Skoj att bygga ihop, vi har haft lite legolek i afton så jag hann bygga både en postbil, stridsvagn och en jättelegogubbe :P

Åter till morden nu tror jag, om jag inte hinner somna innan jag får reda på vem mördarens är...

Trevlig advent på er! Bästa högtiden nästan :)


No comments: