Sunday, November 17, 2013

Stilla söndagafton

Stilla söndagsaftnar är nästan lika skönt som tidiga lördagsmorgnar. De lördagar jag jobbar stiger jag upp, knäpper på radion "da capo" är en fin start på dagen, en kopp te vid datorn innan resten av familjen vaknat. Bara en liten stund för mig själv sådär. Just så känns det nästan nu. Sonen har krupit i sängen med en film, 28 grader i köket, gubben repar med bandet. Bara jag, en kall öl och stefan sundström på dutuben. Det känns bra.

 Var på bio tidigare ikväll, såg på Turbo. En film om en racersnigel,,,och den var väl...sådär. Alla barnfilmer är likadana, det tävlas, den svaga vinner och allt blir bra till sist. Nu menar jag inte att snigeln borde blivit mosad till döds under en sko eller så för variationens skull men någon annan idé kunde väl ha än den vanliga ramsan. Såg ju på "Flygplan" för ett tag sen, typ samma historia...Egentligen skulle det varit 3D idag men det var något krångel så det fick bli vanlig 2D. Alltså kunde jag inte få sitta och smygsova bakom några snygga glasögon. Men för en gångs skull var jag inte så trött så det var inga problem att hålla sig vaken filmen igenom.

Imorgon har jag ledig måndag. Så jag och mamma ska ta oss en tur till någon av tätorterna och handla lite och kanske käka något. Vi lyckas nästan aldrig synka oss tillräckligt för att hitta på något men nu ska det bli av! Länge sen vi hade en mor/dotter-dag. Måste finna lite marsipan,,,har ett födelsedagbarn här nu under veckan och fast han inte själv äter tårta så har han beställt en hatifnattårta. Det blir en utmaning det med...hade en mårrantårta förra året. Har en rätt bra bild i huvudet hur jag vill ha den men det brukar ju inte riktigt bli som jag vill. Det är ju det där med pysslighet och tålamod som är ett par av mina stora brister här i livet...." Dä årner sä, å årner dä sä int, så årner dä sä ända" som vi säger här i värmland. Ni fattar va? =)


No comments: