Tuesday, November 26, 2013

Varm salong!

Nu har pelletskaminen blivit installerad uppe på "salongen" och det är riktigt varmt och skönt där! Ligger på stadiga 20 grader, det lyckades inte det stackars elelementet åstadkomma riktigt. Nackdelen är väl att det går åt en del pellets, dåligt isolerat på vinden och att det inte känns direkt byggnadsvård. Fördelen är dock just den att det blir så varmt och gott, nu vill man ju vara däruppe och fixa lite. Blir nog fler kvällar i soffan framöver :)

Det har varit kallt nu i några dagar så jag passade på att frosta ur frysen idag. Det tar sin lilla stund men skönt att ha det gjort. På översta hyllan blir det mycket is och snö så grejerna fryser fast :/ Nu finns det åtminstone lite mer plats för kommande lussekatter och julmat!

Jag börjar smyglängta till jul,,,eller till advent egentligen. Gillar det nästan mer än själva julen. Det har nog med ljusstakarna och gardinerna att göra. Och så får man ju börja äta lussekatter och pepparkakor då :)

Har lyckats handla en del julklappar också men några är alltså kvar ännu...Och det känns nästan som om jag har lite bråttom eftersom jag redan köpt hem ansjovis, rödbetor och julchoklad men jag vill vara förberedd. Dagen före julafton ska allt vara klart och färdiglagat så att jag bara kan sätta mig i soffan med en mugg glögg och bara ta det lugnt. Nu ska nog inte sonen vara hemma på julafton i år så det känns ju rätt...konstigt och liiite jobbigt men han vill ju själv få komma till pappa då så det är rent egoistiskt från min sida :P Vi får fira jul när han kommer hem istället. Men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde på jul innan sonen fanns, det är nog det som spökar lite. Får väl se vad vi hittar på...stanna hemma eller resa bort ett tag kanske?

Nej om jag skulle ta och göra något kanske. Slå in paket i min varma biosalong kanske? Hihi! Lagom rotigt det ser ut på bilden då...

No comments: