Sunday, October 20, 2013

Vinterkläder var det ja...

Har börjat se över våra vintergarderober, eller ja, min och sonens, gubben får faktiskt sköta det där själv....Jag skaffade mig nya vinterstövlar i fjol så de borde hålla en säsong till, dock måste de nog impregneras innan de används igen, jackor har jag också ett par stycken så det är ingen panik. Om jag inte skulle springa på just den där särskilda, speciella, oemotståndliga vinterjackan till ett lagom andrahandspris så klarar jag mig denna vintern också.

Sonen som däremot växer till motsats till mig behöver nya kläder. Overallen började bli för liten redan förra vintern. Frågade om han föredrog termobyxor+jacka eller overall och han valde då overall. Och det är ju perfekt eftersom termosetet fortfarande passar åtminstone större delen av vintern hoppas jag. Vinterskor behövdes också.


Så nu har jag gjort lite affärer. Ett par nya vintyerkängor med lapparna kvar på en traderaauktion. Ca 300 kr. Och en overall i en nätbutik som egentligen skulle kostat 600 men med rabattkod landade på halva priset, dvs 300....Perfekt!
Ca 600 kr för både ett par vinterkängor och en overall, precis lagom för en snål/ekonomisk människa som jag....Det skulle svida för mycket att köpa en overall för 1600 spänn och så skulle det vara utvuxet under vintern. Och nej,, jag tänker inte sälja det vidare eftersom det antagligen blir lätt slitet och dessutom finns den där tanken i bakhuvudet om att det kanske, kanske kan komma en liten till som behöver kläder....

Bara att invänta paket och snö....Ja och vinterdäck då :P Hur är det man säger, :Skomakarns barn har sämsta skorna...(gubben är mekaniker)

No comments: