Wednesday, October 16, 2013

Lillspöket

På skolan innan lovet ska de äldre eleverna anordna ett litet halloween-party för de andra eleverna. Så det var ju det här men dräkt....Hade jag varit mer pysslig hade jag väl fixat en egen dräkt (kollade på såna senast idag) men ja, pyssel kräver ju tålamod som ni vet, och sånt har jag rätt dåligt med.
Superhjältedräkten var för liten i år och piratdräkten kändes inte så läskig kanske....Så vi tog oss en tur till X-är och köpte en fin spökkostym.

Och jag som inte gillar att shoppa fick ändå ett riktigt ha-begär inne på färghandeln. De har så mycket fina inredningsprylar där....Ville egentligen åka hem med hela butiken men det fick bli något litet. På fyndhörnan fann jag en tryckt julduk och ett tre-pack julgranskulor. Sen kunde jag inte motstå en klämma som man kan sätta meddelanden på till varann. Jag skriver gärna lappar så fort jag sticker någonstans eller vill ha något gjort så den kunde passa. Nu gäller det bara att hitta någonstans att hänga den så att gubben faktiskt ser den emellanåt.  Dinglande i ett snöre framför laptopen kanske vore något? :P

No comments: