Sunday, October 6, 2013

potatis var det ja...

Jodå några potatisar blev det åtminstone, grannens fåror lyckades bättre eftersom det inte var lika tokmycket nässlor där. Han delade med sig med lite av sin potatis av rent medlidande skulle jag tro :P Nåja vi har så det räcker några månader iallafall.

Ledig dag imorgon, ska bli fantastiskt skönt! Tänkte ta en tur till grannlänet och handla lite. Veckohandling så det blir väl en del förstås.....

Börjar bli riktigt trött nu känner jag, snart dags för sängen och förhoppningsvis lite mer sömn än inatt. Igår kväll satt jag som i dvala i fåtöljen ett par timmar innan jag skulle sova, visste knappt om jag var vaken eller sov. Men när jag väl kröp till sängs trött som en överaktiv sengångare så kunde jag inte somna! Elementen tickade, sambon hade ryckningar i benen, hjärtat slog onödigt hårt,,,,försökte andas i fyrkant men det funkade föga. Tillslut lyckades jag väl somna efter att ha slagit av elementet....Lagom pigg imorse då. Men jobbet har ändå fungerat. Men inte mer än knappt. Skitkropp :(

Pappa är hemma i helgen (hos mamma) och har möblerat om på övervåningen. Han har b.la fixat filmrum uppe på hallen. Där står nu vhs-en och den gamla VCR 2000. Någon mer som har en sådan gammal apparat stående? Videosystemet innan VHS med vändbara band. =) Det var grejer det!

Nää om man skulle lägga sig kanske? Inte för att det blir sovmorgon...sonen måste upp 07.00 för att hinna bli klar tills bussen kommer. Jag är ledig varannan helg så ca 4 sovmorgnar i månaden blir det i bästa fall. Jag vaknar ju tidigt av mig själv, "morgonpigg" som jag är.....

Godnatt på er! Och ha en fin vecka :)

No comments: