Tuesday, October 15, 2013

Lite småpyssel under dagen!

Ville så gärna ha något höstigt på trappan i år med. Brukar ju göra någon sorts krans, hjärtan eller mossarrangemang så det såg så tomt ut nu när jag slängt alla sommarblommor.
Tog en tur till affären och köpte två ljungplantor. Jag är inte speciellt förtjust i ljung egentligen men det finns inte så mycket att välja på nu. Men så länge den stannar utomhus så går det väl an, ni vet väl att man tar in döden i huset om man tar in ljung? Om man ska vara skrockfull och ibland är jag det. Vet inte om jag vill chansa liksom.....Nåja jag planterade dem i en järngryta och dekorerade med mossa, lav och min groda. Och det blev inte helt tokigt :)

Sen pysslade jag och sonen ihop hemgjort slime, helt giftfritt också så man kan ju äta upp det om lusten faller på. (just nu är jag så hungrig att jag överväger det) Man blandar helt enkelt 3 dl vatten, 3.5 msk potatismjöl, några droppar matolja och några droppar karamellfärg om man vill. Och det vill man ju :) Vispa hela tiden medan det tjocknar i grytan, det går fort! Kyl sedan ner det och kladda på!
Vi gjorde det just innan sänggång så vi får pröva det imorgon på allvar.

Nu ska det strax fixas räkmackor till kvällsmat. Smala Sussie började just på teven så det blir nog till att kolla den. Har sett den massor med gånger men tröttnar aldrig. Som den sanna värmlänning jag är :)
Slime!!!!

Hösttrappan!

No comments: