Friday, June 3, 2011

Några bilder från trädgården

Det blommar i äppelträdet "Risäter"
Knoppas i lilla frösådda äppelträdet som jag kallar "Hilma" efter min morfars faster som sådde det en gång.
Härliga gula gullpudran
Förgätmigej, har både blå och rosa av den sorten
Lungörten med sina prickiga blad!


Bjuder på några trädgårdsbilder idag, de är tagna i förra veckan tror jag så det har hunnit hända lite mer i rabatterna. Gillar min nya kamera :)
Nu är det strax dags att fara till jobbet, har myst för mig själv med te och Da capo, jag låter antagligen som om jag är strax över 80 år men det radioprogrammet är så förbaskat trevligt att lyssna på ;) Då kan jag sitta vid mitt nötta slagbord och tänka att den här musiken kanske spelades förr om åren i köket. Tycker om att tänka på de som bott här i alla år. Får ta och göra ett litet inlägg bara om gårdens historia tror jag :)
Nej, ut i solen med dig (som hudläkarn sa)!

No comments: