Tuesday, June 7, 2011

kvavt

väntar på åskan, inte den lilla miniåskan som mullrar omkring halva dagarna utan ett riktigt åskväder så det kan rensa luften. Det är potthett, kvavt och det känns inte som om luften innehåller något syre överhuvudtaget. Nej, ett skyfall och åska önskas även om jag inte vill ha den precis vi huset. Förra sommaren tog vi varsin stol och satte oss inne på logen och tittade på skådespelet över hustaket.
Idag har vi varit en tur till stan. Sonen skulle till logopeden, de höll inte till på sjukhuset utan mitt på gågatan så det var för en gångs skull rätt trevligt att besöka landstinget. Det verkade inte vara någon fara med talet, hon trodde det skulle utvecklas själv. Än så länge verkar det som om skolan gjort en höna av en fjäder om både det ena och det andra men visst är det bra att kolla upp. Måndag är det dags att åka till vc i sunne för sonens andra besök där.
Nåja stadsbesöket innebar lite besök på affärer också. Rullgardin till mormor på ikea, planksteksplankor på clas ohlson (mums), caprijeans på MQ och sen kulglass i bägare! Älskar kulglass, finns så många goda smaker att välja på.

Jag har varit iaf liiite duktig och sått sallad, spenat och dill. Och en massa sömntutor, vallmo och buskkrasse. Gruvar mig lite för att så morötterna men ska passa på i samband med regn tänkte jag. Det blir en bit att springa med vattenkannan annars.

Ska upp och jobba imorrn så nu ska vi ta och krypa ner i sängen och se på gamla nöjesmassakern på projektorn. Eller D ska se, jag somnar nog efter 5 minuter som vanligt :P Hopplös :)

Ha det gott!!

No comments: