Thursday, June 23, 2011

Glad midsommar!

Själv jobbar jag som vanligt på midsommar men det gör inte så mycket, det är ju rätt mycket kvar på dagen när jag kommer hem. Så jag förväntar mig att gubben har maten klar :P Det blir traditionellt med matjessill,dillkokt färskpotatis, gräddfil med gräslök och sen jordgubbar. På kvällen går vi över till mor, far och mormor och grillar.

Har kanske inte skrivit om att vi har fått en husvagn? Den var som ett stort musbo ungefär men efter att ha skurat från golv till tak med både rengöringsmedel och klorin så börjar det arta sig. Slängde in ett par wunderbaums för säkerhets skull. Tyvärr luktar citronbaum "gammalgubbparfym" typ så jag funderar på att byta ut den mot sötsliskig jordgubb eller något. Den duger att sova i de nätterna det är rallyfest i skogarna...Man sitter ju ändå inte i den särskilt mkt...Onsdag samma vecka som vi far ska den besiktas, tidigt en morgon i filipstad sådär 11 mil bort...surt men alla besiktar ju sina vagnar vid den här tiden så man får ta det som finns.

Hade tänkt kika på "kniven mot strupen" nu men teven verkar inte vilja hoppa igång. Vi hade ett skapligt åsk/regnväder förut så det kanske blev ngt knas...vet inte? Fast det verkar inte vara bredbandet utan själva dumburken. Kanske dags att köpa ny tv. Synd att det inte finns ngn bra plats för en modell större i köket utan att förstöra det gamla intrycket.

Undrar om jag skulle försöka mig på att laga min cykel...den liksom svajar lite i framdäcket emellan grejen din sitter i. Ja ni hör hur teknisk jag är va? På helgerna kunde det vara trevligt att ta cykeln till jobbet, 7 km är inte så långt undan. Bara om det regnar, då är det långt...Jag har en riktigt tjusig cykel om jag får säga det själv. Gammal, röd, bred sadel, styre som gör att man sitter sådär snyggt rak i ryggen. Skulle haft ett kjolskydd på den så kunde jag spöka ut mig riktigt och åka fram och tillbaka längs vägen i svepande långkjol :) Men nu är det som sagt ngt som inte står helt rätt till med den. Däcken (stora naturligtvis) håller inte tätt heller tror jag. Ska fotografera röda faran någon dag och lägga ut till beskådan här. Tror att det är en Monark men är inte säker.

Har jag svamlat nog nu tro? Lagom osammanhängande som det blir när man vill ha mycket sagt på en gång. Sen funderar jag också...En hel del men vet inte riktigt hur jag ska göra med saker och ting. Det bestämmer jag nog mig för rätt snart. Och innan någon börjar fundera och skvallra (här skvallrar alla om alla) så, nej jag tänker inte gifta mig, kasta ut gubben, flytta, jag är inte gravid och ska inte bli hemlig agent.Schhh det där med agent vet man ju aldrig förstås... Men överlägger med mig själv om saker och ting och det känns allmänt rörigt i huvudet. Men men...:)

Ha en härlig midsommar kära vänner och ta hand om varandra!!!

1 comment:

Anonymous said...

Kan du inte ställa "dumburken" i skåp med dörrar/tyg framför? Så syns den inte alls när den inte används?