Tuesday, May 31, 2011

sötnosar


Nu har jag varit uppe på hyllan och träffat mina tre barnbarn :) En dag gamla och söta som socker! Valde ut en randig grå kattunge, finns inga fler katter här med sån teckning.

Väntar på åskväder igen. De har gått ut med klass 1-varning här men det verkar nästan ha klarnat upp igen. Men vi får väl se...Försökte t.om sola förut men just då bestämde sig solen för att gömma sig bakom mörka moln. Men det är varmt i själva luften så jag låg och läste en stund. Jess kom och höll mig sällskap, dreglade på mig och filten och lade sig sen bredvid mig. Den katten dreglar så mycket när han är gosig, det kan droppa från hakan liksom...:)

Hade en trevlig kväll med goda vänner i lördags, mycket trevligt kalas med god mat! Dagen efter vaknade jag dock upp med ett stort blått märke på armen som ömmade. Lite svullet, ömt och blått ät det ännu. Ringde till sjukvårdsrådgivningen men de tyckte att jag skulle avvakta ifall det bara var ett brustet blodkärl. Jag blev såklart orolig för att det kan vara en ytlig liten propp...Jag vet fortfarande inte vad det är men vet inte om jag ska gå till läkaren eller inte. Jag drar mig alltid in i det sista innan jag frivilligt åker till sjukhuset.

Stekte ett helt berg av pannkakor till middag idag, bjöd mamma på några också. Länge sen vi hade det nu men åhhh vad gott det är :)

1 comment:

Fröken Höst said...

Trodde att det skulle komma bilder på sötnosarna