Sunday, May 8, 2011

mjaha vänta lite till då

När jag äntligen fegat klart och ringt så fanns det ingen tid på den dagen jag hade hoppats. Till min första tatuering dvs. Attans! Får försöka planera in ett nytt tänkbart datum. Måste passa med barnpassning och att någon kan följa med mig. Vill gärna ha sällskap medan jag plågar mig. Gubben har ju en aning svårt att få ledigt så det är om någon annan eventuellt skulle kunna tänka sig hänga med. Frivilliga?
Sen har ju jag dessutom en släng av telefonskräck. Jag kan sitta med telefonen i handen i säkert en timme innan jag "lurar" mig själv att trycka på "ringauppknappen". Det kvittar nästan vad det är. När jag väl ringt upp så är det ju inga problem alls att prata så jag vet inte vad jag fegar så för egentligen. Terapi kanske? Skulle bli världens sämsta telefonförsäljare.

Jag ska nog snart bli farmor också. Det handlar inte om joar, han får allt vänta några år till, utan Jess. Han och grannkatten (10 års skillnad, hon måste gilla lammkött) ska antagligen snart få en kull. Hon börjar visst bli rund och vår kisse är nog den enda okastrerade häromkring. Någon som vill ha kattungar? Pappan är en liten, fin röd musjägare och mamman är en jättesöt svartvit dam. Nåja för tidigt att börja tinga på kanske.

Imorrn är jag ledig en dag sen är det dags för några dagars jobb igen. Hoppas på lika härlig sol som det varit i två dagar. Sola! Och kanske borde passa på att henna håren igen när jag ändå är hemma. Och laga middag :) Det är det jag saknar mest när jag jobbar. Att inte få vara hemma och laga mat. Jag måste vara knäpp. Och gubben är inte handfallen i köket heller så jag behöver ju inte oroa mig för att han svälter ihjäl.

Fan...surar fortfarande över att tatueringen inte blir av i helgen :( Gaaaah! Eller något...
Oj glömmer nästan bort att jag eldar kakelugnar nu. Måste nog gå och stänga dem, de är säkert klara nu.
Ha det gott!

3 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Synd att du måste vänta på din tatuering, men det kanske är någon mening med det också:)
Spännande med kattungar också, blev lite konfunderad först "unga du bli farmor?";)
Kramis

Fröken Höst said...

Vart ska du och tatuera dig? Men vist kan jag följa med om jag är ledig och det passar.

Anonymous said...

Du är inte unik med din telefonskräck, är likadan själv. Blev faktiskt glad att vi är två i världen med samma problem =)

Åsa