Sunday, May 22, 2011

kyrkbesök

Det är inte ofta jag befinner mig i kyrkan, ibland önskar jag nästan att jag var religiös men jag har inte lyckats med det. Nåja idag var det familjegudstjänst med barnkör och avslutning för barnverksamheten. De delade ut barnbiblar till 6-åringarna så lilleman var där för att få sin. Fina bilder och enkel att läsa, kanske skulle läsa den för att få en bättre uppfattnign om de gamla historierna. Tycker att det är både vackert och en smula obehagligt på samma gång att vara i kyrkan. Varför? Har inte riktigt fattat det själv.

Hörde som hastigast på nyheterna att de (regeringen antar jag att jag menar med "de") inte längre ska tillåta hemundervisning utom vid svår sjukdom. Så en del familjer hade visst flyttat till Åland för att det var mer accepterat där, även USA, Kanada och england är mer toleranta. Jag var väldigt intresserad av hemskola tidigare och stödjer det fortfarande även om jag själv inte känner mig lämpad som lärare för min son i alla ämnen. Många barn har det svårt i skolan, att våga be om hjälp, inte bli sedda, mobbade, koncentrationssvårigheter, det kunde ju faktiskt underlätta för dem att bli hemundervisade. Nu menar jag inte att man ska lösa mobbing genom att tvinga barn att stanna hemma. Visst, det sociala kanske tar skada men om de fortfarande har vänner de umgås med privat så tycker jag inte att det är så farligt. Skolmiljön funkar inte för alla helt enkelt. Hoppas på att det protesteras!!

Imorrn ska vi till sunne, vc. Ända till grannkommun med andra ord. Men det är det värt för allas skull. Ska även passa på att handla lite och äta ute. Lillman lär bli glad och önska sig pommes frites. Där faller faktiskt äpplet långt från trädet, i just det fallet.

Jobbar mitten av veckan om inte det blir ett totalt bakslag på den här bihålstäta förkylningen. Sen till helgen ska vi fira en polarinna som fyller år.

Sängen lockar nu,,, och en rejäl snytning :)

No comments: