Wednesday, April 6, 2011

Tranornas ankomst

Nu är de äntligen här! När jag var ute hörde jag de välbekanta ropen från tranorna. Tog mig en tur och såg ett par ståendes ute på gärdet på en liten plätt där snön var borta. Att man kan känna sån lycka bara över en sån sak :)
Var inne på lantmännen idag och köpte mig ett par nya gummistövlar så nu har jag prövat dem rejält ute i blötan och leran. Dikade lite ovanför huset där vi är tvungen att ha bilen just nu. Ännu en sak med våren jag gillar: dikning. Att hjälpa vattnet lite på traven, göra små bäckfåror med spaden och sen vakta lite så det inte tätas till. Rofullt att se vattnet rinna undan mer och mer. Leran är det värre med, hoppas jag får loss bilen sen....
Har även druckit en kopp kaffe på trappen. Lite synd bara att huset liksom ligger fel...Jag skulle vilja haft det där ladugården står och sen vända på det. Solen skiner bara på trappen en liten stund på morgonen.
Hörde även ett annat rop när jag kom hem från affären. En jämmerligt jamande. Jodå katten hade klättrat upp i en av de stora granarna och visste inte hur han skulle ta sig ner. Jag fick locka och prata med honom medan han krånglade sig, ibland som en nötväcka med huvudet före nerför stammen till nästa lilla gren. Undrar om han suttit där sen jag åkte, han klättrade upp då såg jag men inte högt upp utan satt fastkload i stammen. Stackars liten...
Sen har vännen fått sin bebis någongång inatt tror jag. En liten pojke!! Och jag sitter här och är så glad så jag nästan är nära tårarna :) Det drog upp många minnen från när jag fick joar också :)

Men nu är det synd att sitta inne och stirra på dataskärmen när våren ropar ute.
Ha det fint allesammans !

1 comment:

catarina said...

Härligt när våren kommit!!Underbart!
Hoppas du får loss bilen. kramis