Sunday, April 10, 2011

halsont, hönor, socker och energitjuvar

Trött, förkyld och bara blä just nu känns det som.
Mycket jobb för tillfället, både bra men sletet. Mycket planering med dagar och tider.
Varit bland förkylda människor hela helgen och har nu fått en släng av den förkylningen själv känner jag. :(
Får inte bli sjuk nu, kan inte bli sjuk nu. Ledig imorrn sen jobb hela veckan. Eller ja inte den här helgen som kommer iaf :)

Det tinar för fullt ute, ser skillnad bara på några timmar. Trädgården börjar faktiskt komma fram och man behöver inte pulsa genom 75 cm för att ta sig till uthusdörrarna. Kan vara bra eftersom det verkar som om det kanske, kanske blir en tupp och höna här snart. Fick erbjudandet imorse och vi har ju pratat om det. Men det blir ju liksom inget om det inte händer fort. Typ att någon släpper in dem i köket eller så. Men nu måste vi alltså fixa en bostad åt fjäderfäna. Jag vet inte hur man tar hand om såna varelser men de tycker ju om matrester iaf. Jag som inte gillar tamfåglar egentligen. Men den skräcken går nog att bli kvitt.

Har nyss sett en animerad film med joar. Planet 51 tror jag den heter. Mitt största misstag var väl att tro att det kunde vara mysigt att äta lite godis i sängen under tiden filmen gick. "sockerkickar, hej hej sockerkickar". Sonen snurrade mest runt och tvinnade med allt annat under tiden. Det blir ju så lätt okoncentrerat i den lilla söta människan, särskilt med extrahjälp av socker. Ibland tycker jag att det blir fel hur jag än gör och hur väl jag än menar.

Sen kan jag inte hjälpa det men jag stör mig oerhört på en del människor. De liksom tar all energi och det räcker nästan bara att tänka på dem. Försöker att inte göra det. Varför slösa tid och energi på såna personer? Nej bättre att tänka på de människor som ger energi, glädje och kärlek istället :)