Thursday, April 21, 2011

Hemma med sjukling

Usel bild, jag vet men det föreställer några blåsippor i trädgården.

Skulle egentligen jobbat idag men lilleman har fått feber. Var länge sen han hade över 39 grader så jag var lite oroligare än vanligt. Just nu har den sjunkit iallafall så imorrn går jag till jobbet så får han vara hemma med D. Eller ja de skulle hämta en reservdelsbmw så de blir väl på resande fot skulle jag tro.

Leker matmor igen och har en jansson i ugnen i skrivande stund.
Kladdkakan blev förresten godare än förväntat. Visst, den är ju inte sötsöt men man känner ändå liiite sötma från den 70%-iga chokladen. Kladdig och god med grädde.

Började så smått skrapa färg på västväggen igår kväll. Det har börjat släppa mer och mer av färgen så det går relativt lätt men visst sitter det på en del ställen. Lite kul är det att på baksidan (västra väggen) huset har väggplanken en gång varit röda. Så när man skrapar kommer det fram en grå/röd yta istället för den silvergråa som på knutlådorna och övriga väggar. Lite synd att det är den sidan som vetter mot vägen. Så det ser ju ut att vara ett rivningsobjekt...Men om man bara kommer runt och ser framsidan på huset ser det bättre ut. Där sitter färgen betydligt bättre och det är ju en tjusig veranda som målas fram. Ska försöka mig på att måla fasningarna på verandastolparna snart. De ska ju bli röda :) Bryter av lite mot vitt och guldocker.

No comments: