Saturday, April 16, 2011

den lilla gröna

Sitter här och myser med Stefans lilla gröna tillsammans med ett glas rött och lite salta nötter. Gubben sitter i sin egen bubbla och läser om värmepumpar eller något liknande.
Gillar verkligen den här boken. Han skriver på sitt eget sätt, det känns inte som vilken vanlig trädgårdsbok som helst. Många bilder är det också. Både jag och min mor är helt galna i den mannen. Och hans namn är stefan sundström.

Helgen har varit fin, krattat en massa lönnlöv sen i höstas och börjat ralla undan. Idag tog vi oss en långpromenad upp till A o T för att kika på bebisen. Tog sen vägen över skogen hem. Härligt!

Försöker så smått planera påsken och det går väl inte sådär jättebra. Jag jobbar under hela påsk så gubben får snällt stå vid spisen. Tur att han är bra på att laga mat! Kusiner med föräldrar kommer också upp till mormor. Vet ej om jag hinner träffa dem. Vet inte riktigt vad jag ska laga till under helgen? Hemma under min uppväxt var det ofta lammstek men det har jag ingen liggandes i år. Fixar nog lite jansson, korv och ägg. Sen får det bli "vanlig mat" skulle jag tro. Vad brukar ni äta i påskatider?? Kanske skulle baka något och lägga i frysen...har inte gjort något kakliknande sen innan jul. Tycker ju om att baka men är alldeles för dålig på att äta bakverk. Får väl lagra i frysen eller nåt.

Nu ska jag återgå till mys med vin, nötter och självklart stefans lilla gröna :)

Godnatt!

1 comment:

Ladyintuitionstardust said...

Stefans Lilla Gröna är precis lika mysig som den gubben själv verkar vara:) En mysfarbror som fortfarande rockar på:)

Till påsk har vi oftast ätit trad "påskbord", I fjol då jag hade Stort påskagille så hade vi först en spenatsoppa med kokta ägg som förrätt och sedan hade vi kokt lax, potatis, sås och sallad. Det uppskattades av både stora och små.

Har en suveränt enkel o lite "fuskig sås" att ta till till fisk:
Blanda, lika delar majonäs och filmjölk med en rejält med hackad gurka ( ja bostongurka eller liknande) och vips har man en jättegod fisksås, ibland har man mer bråttom än man har alternativtid;)
I år blir det inte så mkt för mej med påsken, barnen är hos fadern och jag jobbar lååååånga pass. Men nog blir det lite helg mellan passen också, tror jag:)

Glad påsk!