Tuesday, November 23, 2010

Vardag igen



Helgen har bestått av kalasande och gäster. Det är alltid kul när det kommer folk men det är allt tur att det bara fylls år en gång om året. (vad gamla vi skulle vara annars!). Tack så mkt allihop för att ni kom och gjorde dagen minnesvärd och rolig för Joar. Nu är stora killen fem år, det känns som att det är en osynlig gräns just där vid femårsstrecket. Nu är han inte en liten bebis längre utan pojke! Det känns bra men vemodigt på samma gång. Minns när han tog sina första steg, lärde sig prata och allt det där. Och tiden på BB. Den där tiden är borta och bara ett minne nu. Men hur är inte livet? Nu är det en stor duktig kille, jag säger inget annat. :)

Till helgen är det advent. Första advent vi firar här i Gersgårn. Har kollat ljusstakarna och konstigt nog är det bara en som inte lyser. Men jag har för mig att jag skulle ha fler någonstans...Dörrkransarna finns det nog ingen chans att jag hinner klart med tills dess som var planerat. Vet inte ens om granriset räcker. Enriset fick jag inte tummen ur och åkte för att hämta innan snön kom så det får få ändå. Men jag kanske hinner få upp dem till 2:a advent :) Hur firar ni advent? Jag vet inte riktigt hur/om man firar det? Kanske tar ett par muggar glögg och pepparkakor. Lussekatter hinner jag nog inte heller baka innan dess. Tar sikte på Lucia ;)

2 comments:

Fröken Höst said...

Än är det inte färdig firat. Jag har ju inte firat honom än!

Ladyintuitionstardust said...

Ja du, tiden går fort och bäst ser man det på barnen:)
Liten blir stor!

Kramis