Monday, November 15, 2010

om jag vore med i askungen skulle jag vara......?

Nu är jag förtjänt av en paus vid datorn, inte för att jag har belöningssystem för mig själv, fast det kanske vore en bra idé ibland. Har precis ätit alldeles för mycket köttfärslimpa men uuuu vad gott det är! Håller mig idag sysselsatt med bla strykning av tre stora säckar tvätt och sen så är jag mitt uppe i en städning av skafferiet (det i köket). Det är liksom lite fullt därinne, eller det är mest huller om buller. Städar man så får det mer plats...
Sen hade jag funderingar på att baka något till lillemans kalas. Till helgen smäller det till och pojken blir fem år. Stora karlen, fattar inte vart tiden tagit vägen! Ska handla hem en del till tårtan imorrn. Tycker det är så kul att baka men tyvärr är jag inte lika duktig på att äta kakor så de hinner bli gamla. Men man kan ju alltid ge bort till goda vänner och släkt förstås. Om det liksom bara kommer över mig ett sånt där bakbehov.
Känner mig bara jämt lite smått manisk här som hoppar från det ena till det andra. Har så mkt idéer som jag vill göra. Helst på samma gång naturligtvis och då blir jag aldrig klar med något av det. Ni vet Askungens möss? "vi ska sy och vi ska klippa". Sådär känner jag mig idag. Och nu ska jag fortsätta med skafferiet.
Ha det gott!

4 comments:

Fröken Höst said...

Jag skulle vilja ha askungens möss. Tänk vad mycket jag skulle få gjort om jag hade såna små hjälpredor.

gersgaarden said...

Jamen jag kan komma upp till dig, springa runt dina ben och sjunga för full hals om precis allt jag samtidigt gör :)

Ladyintuitionstardust said...

He he, känner igen mej. Mycket ideér här åxå och många järn i elden:)

Kul med kalas snart då! De växer fort barnen, min yngsta är 15 år, inte klokt:)
Men härligt i alla åldrar med barn o ungdomar!

Askungens möss ja, som kunde trolla till en klänning om man ska iväg på kalas o fest:)

Men SUCK säg vad är väl en bal på slottet:P
Kramen

gersgaarden said...

Ja det är inte lätt att veta vika idéer man ska dona med först...Och de där balarna på slottet är nog överskattade ändå ;)