Monday, November 29, 2010

första advent




Första advent vaknade jag rätt tidigt. Och när jag vaknar har jag väldigt svårt att somna om, det kvittar om klockan är tre eller sju. Det är som att trycka på en knapp så sätter alla tankar, planer osv igång och det går inte att stänga av eller nollställa. Stressad redan i sängen på morgonen känns inte som ett så bra hälsotillstånd...Nåja jag kunde ju inte få ro så jag gick upp och bakade grahamsbullar med pomerans till adventsfrukosten. Blev supergoda!

Och adventskransarna blev faktiskt gjorda, hade lite assistens av gubben också :) De blev kanske lite väl stora men det får duga!

Rev ner lite puts i köket, går ju inte att hålla det dammfritt under helgerna heller :) Blir till att putsa om med lerbruk här och där.

På kvällen for vi till Sunne för att hämta hem en ny bil. Bmw automat....ser inte fram emot att lära mig köra automat kan jag ju säga men det är ju en fördel om man kan köra bägge bilarna. jag kan tydligen inte ens köra volvon eftersom jag backade sönder mammas trapp idag...Den var visserligen murken men det är ju ingen ursäkt för att riva den med bilen. Kom ihåg till nästa gång: backa inte så fort att du inte hinner vrida tillbaka ratten!

På lördagskvällen var vi förresten på dop. Trodde vi! Det slutade med bröllop också. Kul överraskning och jag önskar er lycka till i framtiden :)

No comments: