Friday, November 5, 2010

Kräftafton




Folk påstår ju att vi lever lite efter vår tid så då måste det väl passa bra att äta kräftor i november antar jag. Köpte en låda när det var de "riktiga" kräfttiderna men det har liksom inte blivit av att vi ätit dem. Men ikväll ska det bli knivar i ryggen, brytning av klor, slafsande, sörplande, sårsvidande, kräftsmörsratning och kanske en öl eller två. Och jag har parmesanmuffins kvar i frysen sen i somras. Perfekt att gnaga på till.

Lillkatten har fångat en mus alldeles själv idag. En levande mus. Duktig liten misse som sköter sitt "jobb".

I helgen blir det inte så stora projekt. Funderar på att henna mig igen, tyckte det tog lite dåligt sist fast jag hade i färgen i runt fem timmar. Helst skulle jag vilja ha en rödare färg men nu hör jag överallt om hur det inte går att färga över henna med vanlig färg eftersom håret bränns eller något? Så jag håller mig till hennan ett tag till, den är snäll mot håret även om man luktar gamla blöta lönnlöv flera dagar efteråt.
Sen funderar jag på att frosta av frysen. Det är ju ändå minusgrader och frysen är full av snö...Och den är alltid proppfull. Kvittar om jag plockar ur något, jag fyller ändå upp den med något annat rätt fort. Vi håller ögonen öppna efter någon mer frys som går att ställa i något uthus.
Och till veckan ska jag beställa hem benlim så att murkåpan får lite färg på sig innan julen. Det kommer att lysa upp fint :)

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Fick aldrig i mig några kräftor den här säsongen :( Får äta extra mycket nästa år!

Jag läste först att Lilleman fångat en mus haha =D