Wednesday, September 1, 2010

Nybakat är godast!

Sitter och är allmänt mätt nu. Jag och lilleman har tillsammans bakat pain riche, och det utan att bli osams en enda gång. :) Det blev jättegott och det är kul att göra något från grunden så att inte lilleman tror att bröd växer på hyllor i affären...Ser ni på jamies matrevolution? Det är ju rent bedrövligt vilket u-land USA är egentligen. Barnen får inte äta med bestick, pommes frites är en grönsak. Och räknar man i enheter vad gäller de olika sakerna i kostcirkeln så är pizzabotten en enhet och pizzakanterna en annan om jag fattade rätt (!) De vet inte vad grönsakerna heter och de har nog ingen aning om vart kött kommer ifrån gissar jag på...De kan inte laga mat utan att fritera allt.Ja jag kan hålla på hur länge som helst om detta ämne...Jag blev riktigt förskräckt och jag längtar redan tills nästa söndag klockan åtta då det nästa programmet börjar. Sen är ju även andra program intressanta, som t.ex ungdomar som väger dryga 300 kg....Jag fattar inte det heller. Hur kan man tillåta sig att bli sån??? De lär ju inte vakna en morgon, klia sig i huvudet och tänka "hmmm när hände det här? Jag vägde ju 70 förra veckan".

No comments: