Thursday, August 26, 2010

Bopphöna

I lördags var vi på antik/veteranmarknad och jag blev riktigt sugen på höns. Jag, som inte har så mycket till övers för fjäderfän börjar sakta vänja mig vid tanken på att ha lite befjädrade varelser hemma. Jag föll för en särskild sort, det är de som jag syftar på i rubriken. Bopphöna....De heter ju egentligen silkeshöns men den där dunbollen de har på huvudet såg ut som en mikrofon så det blev en bopphöna. be mig inte förklara hur jag associerar för det har jag svårt att hänga med i själv. De andra sorterna var också fina. Joar tyckte att det lät som om hönorna skrattade :) Och det var tur att det inte fanns någon pekinganka där för då hade Daniel garanterat stuvat in den någonstans i bilen på hemvägen....
http://www.bjorkmossen.se/silkeshons.html

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Visste inte ens att det fanns sådana. Men de var ju söta ju!