Friday, September 3, 2010

Härliga höst

Såna här höstdagar vill jag gärna ha fler av. Kalla morgnar (minus) men soliga dagar. Luften är sval och skön att andas in nu. Ja jag tycker verkligen om hösten.
Idag gjorde jag, mamma och joar en tur till svampskogen. Det börjar komma en hel del svamp nu, i korgen blev det: kantarell, trattkantarell, blek taggsvamp, citronslemskivling, rimskivling, karljohan och skäggriska. Så nu blir det lite olika moment för att förvara dem.

Kan tipsa om något gott att äta nämligen smörgåstårta utan smörgås. Man tar helt enkelt skinka ost, kokta skivade ägg, majonäs, räkor och gurka och lägger som en tårta. Supergott och man blev ordentligt mätt på det också. Jag är ganska upptagen i min hjärna av mat...När jag äter kan jag fundera på vad jag ska laga härnäst, hamstrar varor i frysen, läser alla recept jag stöter på osv...Sen vet jag inte vad som är svårast: att försöka äta med måtta eller helt enkelt laga äckligare mat....Mitt förhållande till mat är en smula komplicerat emellanåt. Vissa dagar äter jag nästan inget och andra desto mer. Jaja...måste bara tala om att jag varken är anorektiker eller bulimiker ifall ni skulle få för er det....

Imorrn blir det jobbet och på kvällen blir det födelsedagsmiddag hos en väninna. Blir nog lika trevligt som alltid.
På söndag blir det en liten överraskning. För joar iallafall, säger inte vad ;)

Men nu åter till livet utanför datorn.

2 comments:

Anonymous said...

Dessa mat tankar du skrivit ner... Har du tagit dom från min hjärna eller?? Var precis som jag skrivit ner det../Johanna

gersgaarden said...

Vi måste ha samma sorts "matsjukdom" då :)