Monday, September 13, 2010

städar ut mina förfäders synder

Om det börjar bli fullt i glasigloon i "centrum" så är det mitt fel. Har kört två vändor med gamla flaskor idag och fyllt bagagluckan tills imorgon. Mina förfäder var glada i buteljer (eller innehållet) men förr fanns det ingen återvinning så allt samlades i källerstugga...Började ju sortera upp dem i spara/slängaflaskor för ett tag sen och nu har jag alltså börjat göra mig av med dem. Det blir några kvadratmeter golvyta som frigörs kan jag säga, sen finns det ju mer i uthusen också...
Gubben har proveldat öppna spisen och rensat kakelugnen i källarstugga. Det är rätt fuktigt där inne så det skulle inte skada att kunna värma upp det lite så det fick torka ur.

Igår gjorde vi oss en liten tur till mârten. Köpte lite kryddor, strumpor, påsklämmor, björntråd, märken att stryka på kläder och en leksak till lilleman.

Jess har bott hos oss i drygt en vecka nu och verkar trivas bra. Joar älskar sin lille katt :) Han har dock fått sova i köket några nätter nu eftersom han verkar tro att jag är hans mamma och ligger och diar på min hals....Det var gulligt ett tag men när han inte kan ligga bredvid utan att snutta så går det liksom inte.:(

No comments: