Thursday, September 16, 2010

Konsten att trampa en trampa

Jag är inte världens mest tålmodigaste människa. Långt därifrån faktiskt. Och att vara pedagogisk är inte heller min grej. Så när sonen sitter på motionscykeln och hela tiden undrar om han trampar åt rätt håll så testas bägge delarna. "Trampa framåt som när du går" upprepas många gånger. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt...Men men det är jag det. En otålig, opedagogisk varelse. Alla ni som arbetar med barn måste komma från en annan planet och ni har all min respekt :)

Som sagt, nu finns det en motionscykel i vårt hem. Så att jag kan variera stavgången lite. Även när det regnar. Jag kände mig riktigt stolt när jag monterade ihop den helt på egen hand. Helt klart i jämförelse med att bestiga mount everest. Tyvärr verkar inte datorn till den fungera men det kanske går att ordna på ngt sätt. Köpte nya gåstavar plus stegräknare häromkvällen så nu kan mamma få tillbaka sina :)

Gubben har tagit hjullastaren och åkt för att hämta en värmepanna (till garaget?). Alla har vi våra intressen. Värmesystem är inte riktigt mitt medan han blir helt euforisk när han ser en stor vedpanna...

No comments: